امورفرهنگی

آموزنده

نایت اسکین

در هنگام گفتگو با همسرمان ، با نهایت دقت به مطالب وی گوش فرا داده و آن گونه عمل نماییم كه گویی جز به وی و سخنانش ، به موضوع دیگری توجه نداریم و از انجام هر عملی كه مغایر با حالت توجه باشد ، خودداری می كنیم.

این كیفیت ، در تكنیكهای مشاوره ، به " هنر خوب شنیدن " موسوم است ؛ حالتی كه بیانگر پذیرش طرف مقابل و مطالب وی است و كاربرد فراوانی در مشاوره دارد.


* با مطالعه در حالات و روحیات همسر خود ، فهرستی از علائق و تمایلات وی ، به دست می آوریم و نسبت به آنها خود را متعهد و ملزم می دانیم . تأمین علائق اصولی همسر، و نقطه شروع سخن را بر یكی از علایق وی متكی نمودن و به ویژه درمورد تمایلاتش به گفتگو نشستن ، راه را برای رشد تفاهم ، هموار و تسهیل خواهد نمود.

* ازمقایسه او با دیگران به شدت بپرهیزیم . این رفتار ، به رابطه حسنه آسیب وارد می كند . همسرمان انسانی است منحصر به فرد ودارای ویژگی های شخصیتی اعم از مثبت ومنفی كه قابل مقایسه با هیچ فرد دیگری نیست . ازاین رو ، درمواقع ضروری ، می توان او را با خودش ( گذشته او) مقایسه نمود و میزان پیشرفت اخلاقی ومعنوی وفكری اش را مورد تقدیر قرار داد . این عمل بر درجه تفاهم زوجین خواهد افزود .


ادامه مطلب

+نوشته شده در سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:,ساعت10:57توسط سعیده | |

ر اینجا 10 روش برای شاد بودن با شریکتان مطرح شده بدون این که فیلمی ببینید،بیرون غذا بخورید یا به تماشای فیلم با همدیگر بنشینید؟اینها کارهای روزمره ای هستند که زوجها اغلب برای تفریح و سرگرمی انتخاب میکنند. اما ما انتخابهای بیشتری به شما پیشنهاد میکنیم


خوب زندگی کنید
اگر شما و شریکتان ترجیح می دهید شبها را جلوی تلویزیون بگذرانید تا این که بیرون بروید و فرصتی برای با هم بودن و رلکس کردن داشته باشید باید به شما اخطار کنیم که این چیز خوبی نیست.

زیرا بعد از مدتی احساس میکنید که کنار هم بودنتان یکنواخت و کسل کننده شده است و نیاز به یک تفریح جدید دارید ؟در جوامع امروزی تلویزیون تاثیر بدی روی روابط خانواده ها گذاشته و اکثر خانواده ها به جای با هم بودن و حرف زدن و فعالیتهای تفریحی معتاد به این جعبه جادویی شده اند.


توصیه های ما انواع چاشنی برای زندگیهای یکنواخت می باشد:


ادامه مطلب

+نوشته شده در سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:,ساعت10:56توسط سعیده | |

همانطور که می دانید گفتن دوستت دارم برای شما و همچنین برای نامزدتان بسیار اهمیت دارد. اما شما نباید به گفتن دوستت دارم بسنده کنید. درحقیقت، ابراز علاقه غیر کلامی روش بهتری برای جذب کردن مردان است.


مردها تمایل دارند که دوستت دارم را در کارهایشان ثابت کنند بنابراین برای ابراز احساساتشان کمتر از این جمله استفاده می کنند. ما در اینجا شما را با نحوه ابراز علاقه چند نفر آشنا می کنیم تا ببینید چگونه می توانید علاقه و عشقتان را بدون گفتن یک کلمه به طرف مقابلتان ابراز کنید.



رمانتیک باشید
• گاهی اوقات من یک پیام عاشقانه برای همسرم روی میز صبحانه اش می نویسم. مخصوصا روز ولنتاین با برش های نان روی میز صبحانه علاقه ام را به او نشان میدهم. او با دیدن این پیام عاشقانه لبخندی بر لبانش می نشیند.


ادامه مطلب

+نوشته شده در سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:,ساعت10:55توسط سعیده | |

عشق کافی نیست
تعجب نکنید ، این تنها عنوان فیلم سینمایی یا رمان نیست. عنوان مقاله های آموزشی و علمی نیز می‌تواند باشد! چون حقیقت دارد.
مطالعات امروز حاکی از این حقیقت است که فاکتورهای دیگری نیز در کیفیت ازدواج موثر هستند. بیشتر خوانندگانی که مشغول مطالعه این متن هستید ، به دنبال عشق گمشده خود نیز می باشید.

جامعه و فرهنگ به ما می گوید که عشق درمان گر همه چیز است و به دنبال آن شادی واقعی شکل می گیرد. ما به دنبال کسی هستیم که ما را کامل کند و زمانی که ما عشق خود را یافتیم با او ازدواج کرده و این آمیزه ای از شعف و سعاد ت را به همراه خواهد داشت.

اما کمی از نتیجه تحقیقات دانشگاه استرالیا دراین زمینه بشنویم. از نظر آنها عشق تنها چیزی نیست که دوام و کیفیت زندگی را بعد از ازدواج تضمین می کند. آنها به مدت 6 سال حدود 2500 زوج را مورد مطالعه قرار داده تا در واقع بفهمند که چه چیز بعد از ازدواج قوام و دوام آن را تحت تاثیر قرار می دهد. نتیجه مطالعات آنها نشان می دهد که فاکتورهای دیگری به غیر از عشق نیز موثر است.

در ادامه به بعضی از فاکتورهای اتفاقی که به طور موثری در این زمینه نقش بازی کرده و موجب موفقیت و شکست در ازدواج می شوند اشاره می کنیم.


ادامه مطلب

+نوشته شده در سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:,ساعت10:51توسط سعیده | |

مردی که بگوید: "گفتن حقیقت می‌تواند تو را از دست همسرت نجات دهد" احتمالاً تاکنون در یک رابطه با جنس مخالف قرار نگرفته است. در این میدان مین که فجایع بسیار زیادی به صورت بالقوه در آن وجود دارند و هر لحظه منتظر بستر مناسبی برای به فعلیت رسیدن می‌باشند، حقیقت گویی می‌تواند شما را مادام العمر مجرد نگه دارد و یا اگر هم متاهل شوید، مجبور می‌شوید تا شب‌های زیادی را بر روی کاناپه بخوابید.
نظر باینکه ما در طی سالیان متمادی در درون این آب‌های متلاطم و خیانت پرور در حال کشتیرانی بوده‌ایم، مردهای بسیار زیادی را می‌شناسیم که در این زمین برای رهایی از دام گرفتاری‌ها حقه‌ها و کلک‌های زیادی سوار می‌کنند. هر مردی بهانه‌های منحصر به فرد خود را دارد که البته همه آنها به راحتی قابل تشخیص نبوده، و برخی جعلی و فریب آمیز هستند. باید توجه داشت که اینگونه کلک‌ها صرفاً دروغ‌های مصلحت آمیزی هستند که به پیشبرد رابطه کمک می‌کنند. البته روش‌هایی هستند که گاهی اوقات خانم‌ها تصور می‌کنند که می‌توانند به واسطه آن صداقت طرف مقابل را امتحان کنند؛ به عنوان مثال از همسر خود سؤال می‌کنند: "آیا این شلوار جین من را چاق می‌کند؟" به هر حال تحت هر گونه شرایطی شما باید توانایی برخورد مناسب را داشته باشید و چیزی جز پاسخی که آنها منتظر شنیدنش هستند را تحویلشان ندهید.
ما در این قسمت یک لیست 10 موردی از مسائلی را که می‌تواند آقایون را در گرداب مشکلات بیندازد جمع کرده‌ایم. با خواندن این مقاله می‌توانید از گرفتار شدن در گرداب یک چنین اشتباهاتی پرهیز کنید.


ادامه مطلب

+نوشته شده در سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:,ساعت10:49توسط سعیده | |


در عشق و یا زمانی که افراد با هم ازدواح کرده‌اند، باز هم صحبت از پول است:

معمولا افرادی که عاشق یکدیگر می‌شوند در رابطه با موضوع پول کمتر با یکدیگر صحبت می‌کنند،اما در این مقاله ما به شما آموزش می‌دهیم که چگونه در این مورد با فردی که به او علاقه مند هستید صحبت کنید :

شما باید چند سئوال از او بپرسید:
در این چند سئوال تمام سئوالات و مسائلاتی که شما مایل هستید راجع به مسائل مالی طرف مقابلتان بدانید را برای شما توضیح می‌دهیم بدون اینکه شخصی که از او این سئوالات را می‌پرسید ناراحت شود
، تمام این سئوالات از کتاب جان ژرمن گرفته شده است ، زیرا شما قبل از اینکه وارد یک زندگی جدید شوید به اطلاعات مالی احتیاج دارید تا بتوانید برنامه ریزی بهتری را برای آینده ی خود و همسرتان داشته باشید .

اکنون به پنج سئوالی می‌پردازیم که شما باید از همسر آینده‌تان بپرسید:

* از برنامه های مالی که برای امسالتان داشته اید چه نتایجی گرفته اید ؟
این سئوال را بدون هیچ گونه سانسوری از طرف مقابلتان بپرسید. همسر آینده‌تان می‌تواند به این سئوال این چنین پاسخ دهد : "
نتایجی که مد نطر داشتم را به دست نیاوردم، یا بیش از نتایجی که فکر می‌کردم نصیبم شد ، یا اینکه با کاری که امسال انجام دادم ، حساب بانکی ام را برای چند سال غنی کرده ام،نتایج خوبی به دست نیاوردم اما از تلاش نا امید نمی‌شوم " تمام این پاسخ ها قابل قبول است .


ادامه مطلب

+نوشته شده در سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:,ساعت10:47توسط سعیده | |

شـنیدن جواب رد از طـرف یـک زن بـرای مـردان اصـلا" مسئله خوشایندی نمی باشد. هیچ چیـز بـه انـدازه اینکه زن رویاهایتان تقاضای ازدواج شمـا را نـپـذیـرد، برای اتـان گـران تـمـام نـمی شود. پـیـش خـود تـصـور میکردید که او به شما علاقه مند است ولی احتمالا" برداشتتان از علائم علاقمندی او اشتباه بوده است.
از نقطه نظر مردان، زنان هنگام ابراز علایق رومانتیک خود بصورتی زیرکانه و پیچیده عمل میکنند(مگراینکه طرف مقابلشان خوش تیپ و پول دار باشد آنجوری که خودشان اظهار می کنند) و اکثر آنها جوابهای ضـد و نقیضی میـدهـند چون خودشان مطمئن نیستند که چـه چیزی در سرشان میگذرد.
بنابراین آنچه که اغلب آقایان به دنبالش هستند، یک سری علائم و نشانه هایی اسـت که بوسیله آنها متوجه علاقمندی حقیقی طرف مقابلشان شوند.

در زیر برخـی از نـشـانه هـای کـه می تـواند نـشانه علاقمندی یک زن باشد را مشاهده میکنید:

علائم علاقه مندی اغلب زنان :
1- او همگام با شما است ناگهان متوجه میشوید که او همه جا حضور دارد. او "بطور اتفاقی" هر کجا شما هستید پیدایش می شود، یا در راه روی محل کارتان مرتب جلوی شما قدم میزند، یا "تصادفی" به شما برخورد میکند، یا در میهمانی در اطراف شما مانور می دهد.
آنچه که او انجام میدهد تلاش برای جلب توجه شما است، و بـرای این اسـت که خود را در موقعیتی قرار دهد تا شما "قدم اول" را بردارید. مسئله اینـجا اسـت کــه بـسـیـاری از مردان نسبت به این عمل زنان بی توجه هستند و به همین دلیـل بسیاری از فرصت ها را از دست میدهند. مردان مستقیم عمل می کنند، زنان غیر مستقیم. بنابرایـن اگر زنـی مکررا" شروع به قـرار گـرفـتـن سـر راه شـما نـمود، احتمال اینکه(صد در صد نیست) او اینکار را عمدا" انـجام میدهد زیاد است.

2- او حرکاتی بخصوص انجام می دهدیک جمله قدیمی می گوید:"جسم دروغ نمی گوید." طبیعت بشر را جوری برنامه ریزی نموده که هنـگام ابـراز عـلاقه بـی اخـتیـار شـروع بـه انـجام یـک سـری حرکات جسمانی مشخص میکند. این اعمال غیر شفاهـی از گـشاد شـدن چشم هنگام نظاره به چیزی جالب گرفته تا لبخند زدن و لمس کردن، متغیر است.

در اینجا برخی از علائم زبان جسمانی را مشاهده میکنید:


ادامه مطلب

+نوشته شده در سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:,ساعت10:44توسط سعیده | |

آقایون عزیز روی صحبت ما با شماست.چرا که شما به عنوان یکی از ارکان اصلی جامعه و به عنوان پشتیبان خانواده نیاز بیشتری به تمرینات خود سازی دارید. برای هر روز از ماه ، گفتاری كوتاه پيشنهاد شده است. روز را در ساعت مناسبی آغاز كنيد. گفتار را چند بار تكرار كنيد...

دفعه اول با صدای بلند بعد آرام تر, بعد به صورت يك زمزمه و سپس در فكرتان تكرار كنيد. با هر بار تكرار , بگذاريد كلمات با عمق بيشتری جذب ضمير ناخود آگاه تان شود.
به تديج مفهوم كاملی از اين گفتارها به دست خواهيد آورد كه اگر بخواهيد آنها را طی يك دوره ياد بگيريد در پايان حقايق ارائه شده با شما يكی خواهد شد.
آن صفحه ای كه گفتار روزتان هست طی روز باز كنيد در هر فرصت آن را مرور كنيد.
حتی المقدور آن گفتار را با شرايط واقعی زندگی تان تطبيق دهيد.شب قبل از خواب چند بار ديگر گفتارتان را مرور كنيد.
سعی كنيد اثرات مثبت را در تمام وجودتان جذب كنيدو بگذاريد با ضمير آگاهتان يكی شود.

* به ديگران آزادی بده تا خودشان باشندبا خودت سختگير باش ,ولی با ديگران با ملايمت رفتار كن .

* بيشتر به نيروی تفكر متكی باش تا نيروی جسم

* خودت فكر كننگذار كه ديگران برايت فكر كنند


* عقايد را به ديگران تحميل نكن.بلكه آنها را با ملايمتبه سمت ديدگاه های خود هدايت كن

* از درون قوی باش تا به ديگران هم قدرت بدهیمانند درخت بلوط تنومندی كه سايه اش موجودات ديگر را پناه می دهد


ادامه مطلب

+نوشته شده در سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:,ساعت10:42توسط سعیده | |

یکی از نکاتی که در دوران نامزدی باید به آن توجه کنید اینست که نامزدتان چطور در بحث و گفتگو راجع به مسائلی که توافق ندارید شرکت می‌کند و به چه حالت و طریقی بحث خاتمه می‌یابد.
در روابط قبل از ازدواج، افراد مجرد را می‌توان بطور کلی در دو دسته قرار داد.
یک دسته افرادی هستند که روی شخص بخصوصی تمرکز برای ازدواج ندارند اصولا نمیخواهند ازدواج کنند.دسته ی دیگر آنهایی هستند که به فکر پیدا کردن آن فرد دلخواه برای عشق و همسر آینده خود می‌باشند.
1.میان این دسته اخیر افرادی با هم به اشتباه جفت می‌شوند که هیچگونه هدف و راه مشخص زندگیشان با هم مشترک نیست و در واقع وقت خود را با هم به هدر می‌دهند.

2.گروهی که می‌خواهم روی آنها در این جا تأکید کنم زوجهایی هستند که نامزد کرده اند و قرار است به زودی زیر یک سقف بروند. آنها در مسیر هدفهای زندگیشان با هم همراه اند و بنظر می‌رسد که با هم جور هستند. یکی از فرم هایی که این رابطه ها می‌گیرند اینست که یکی از طرفین و یا هر دو طرف باور دارند که نامزد آنها و بطور کلی رابطه آنها خوب است بجز چند نکته و یا مسئله ای که اگر وجود نداشت رابطه کاملاً رضایت بخش می‌شد. این افراد به رابطه ادامه داده و امیدوارند که نامزدشان به طریقی که آنها می‌خواهند عوض بشود. آنها ممکن است مدت طولانی به این امید رابطه ای را نگه دارند، بدون اینکه هیچ تغییری در فرد مورد نظر پیدا شود. اگر شما در این موقعیت در رابطه ای هستید و تصمیم گیری برایتان مشکل است، من در اینجا یک تمرین ساده پیشنهاد می‌کنم که شما را به تصمیم گیری کمک خواهد کرد.
البته مشاوره با یک روانشناس رابطه و ازدواج لازم است. برای کمک و آشنایی بیشتر به عمق مسائل رابطه، این تمرین شروعی است که کمک می‌کند به تنظیم افکار شما درباره ی رابطه خود:


ادامه مطلب

+نوشته شده در سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:,ساعت10:41توسط سعیده | |

زنها زمانیکه می‌خواهند غر بزنند. از ته دل بخندند و یا فریاد بکشند به طورغریزی به دوستان خود روی می‌آورند. خدا را شکر، حتی همسران ما هم اینگونه شادترند.چند روز پیش از مراسم ازدواجم دوستی دانا حرفی زد که واقعا به شنیدن آن نیاز داشتم. او گفت "ازدواجم با داگی از این رو که بهترین دوستم شود. نبود. من پیشتر چنین دوستی را داشتم.
به طرزی غیر قابل باور آسوده خاطر شدم. زیرا من نیز دوستی صمیمی‌به نام جودی داشتم که که از سه سالگی او را می‌شناختم و نگرانیم از این بود که چگونه می‌توان این دوستی صمیمی‌را بعد از ازدواج نیز حفظ کرد. جواب این است: به طرزی حیرت انگیز
بسیاری از زنان معتقدند در تمامی‌کارهایی که همسرشان قادر به انجام آن نیستند و یا تمایلی به آن ندارند به دوستان خود نیازمندند. مواردی همچون مصاحبت‌های طولانی و خسته کننده. همدردی نسبت به بی عدالتی‌های پیش پا افتاده. همراهی در مشکلات پیچیده ی خرید یک بوم نقاشی .نمیدانم، که این فطری است یا اکتسابی؟ اما زنان بیش از مردان به بررسی جزئیات زندگی خود احساس نیاز می‌کنند. و این بدان معنا نیست که مردان نمی‌خواهند زندگیشان را با همسرشان قسمت کنند. مسئله این است که آنها به اندازه زنان مجذوب جزئیات نیستند. اگر تا به حال چنین موقعیتی را داشته اید ،پس حتماً می‌دانید که می‌توان در این مورد پیشرفت یا پسرفت داشت.شوهر من که بسیار مرد خوبی است دچار پسرفت شده است یعنی اصلاً به جزئیات توجهی نمی‌کند و مرد بسیار مهربانی است.اگر جودی نبود ،همسرم ناچار بود در جریان هرگونه خوشحالی و ناراحتی یا شکست و پیروزی من قرار بگیرد.حداقل 98 درصد ، می‌توانم بگویم که از داشتن چنین مشکلاتی در امان است و اگربگویم ، تنها او است که از این مسئله سود می‌برد بی انصافی است.



ادامه مطلب

+نوشته شده در سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:,ساعت10:39توسط سعیده | |

ما در این مقاله قصد داریم شما را با علایق ، سلیقه و بیزاری‌های پسران جوان و آقایان آشنا سازیم . اگر در خشنود سازی آقایان مشکل دارید و یا اینکه نمی‌دانید چطور باید آنها را خشنود سازید در این مقاله با ما همراه شوید تا به شما توصیه‌های مفید و سازنده ای را ارائه دهیم . این که بدانیم جنس مخالفان واقعا از چه چیزهای خوشش می‌آید و به چه چیزهای دل بستگی دارد کار ساده ای نیست .دانستن چنین مواردی به خانمها کمک می‌کند که چگونه زندگی مشترک موفقی داشته باشند به شرطی که آقایان نیز دانستن مواردی که همسرشان را خرسند کنند مهم و قابل توجه باشد.

آیا شما دوست دارید برای او مثل روز اول آشنایتان جالب باشید ، بدانید او را چطور عاشق و شیفته ی خود سازید؟
پسران در وحله ی اول به ظاهر نامزدشان اهمیت می‌دهند ، در این جا منظور از ظاهر این نیست که شما حتما باید لباس‌های گران قیمت و یا مارک دار را بپوشید ، بلکه زیبایی و زیبا بودن گاهی به سادگی در ظاهر ساده و بی پیرایه خود را بیشتر نشان می‌دهد تا اینکه در پشت مارک‌های مختلف پنهان شوید .

در کنار آن رفتار ، کردار شما به میان می‌آید و این که باید چه رفتار‌های را داشته باشید و از چه رفتارهای بپرهیزید .

*ما این رفتار‌ها را به اختصار برایتان شرح می‌دهیم :


ادامه مطلب

+نوشته شده در سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:,ساعت10:37توسط سعیده | |

.بچه‌ها باید چطور بار بیایند؟
موکول کردن تبادل نظرات به بعد از ازدواج اصلا" ایدۀ درستی نیست. مثلا" اینکه صبر کنید بعد از ازدواج بچه بدنیا بیاید بعد بفهمید که طرف مقابلتان معتقد است بچه باید چگونه تربیت شود، به احتمال زیاد مشکل ساز خواهد شد. بهتر است تکلیف مسائل اینچنینی را حتی قبل از آنکه زیر یک سقف بروید روشن کنید. شاید بعد از آنکه کار از کار گذشت دیگر نتوانید خودتان یا طرف مقابلتان را تغییر دهید!
از طرفی دیگر، این نکته را هرگز فراموش نکنید که شما ابدا" نباید به امید عوض کردن کسی با او ازدواج کنید.
قبل از ازدواج تکلیف این مسئله را روشن کنید که آیا هردو مایل هستید که بچه دار شوید؟ اگر این کار را انجام دادید به این معناست که بر سر یک موضوع مهم به توافق رسیده اید. مرحلۀ بعد در صورت رضایت طرفین به بچه دار شدن مسئلۀ تربیت بچه‌ها است. اختلاف نظر در مورد نوع تربیت بچه‌ها ، مشکلی است که بسیاری از زن و شوهرها را به جان هم می‌اندازد!



ادامه مطلب

+نوشته شده در سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:,ساعت10:36توسط سعیده | |

اگر نامزدتان راجع به مسائلی که در زیر می‌خواهیم برایتان توضیح دهیم با شما صحبت کند شما را دوست دارد و به فکر زندگی آینده ی‌‌تان می‌باشد . رفتارهایی که در دوران آشنایی و نامزدی خود با یک مرد باید انجام دهید ، چه رفتارهایی هستند ؟!

بسیاری از افراد به خصوص دختر خانم‌های زمانی که شخصی را که با معیار‌های آنها برای زندکی آینده‌شان یکسان و مناسب است را پیدا می‌کنند ; دلشان می‌خواهد هر کاری که از دستشان بر می‌آید را انجام دهند تا اینکه نامزد‌شان را تا ابد برای خود نگه دارند .

به همین دلیل به کتاب‌های ، فیلم‌ها و مشاوره‌هایی پناه می‌برند تا در این دوره آنها را کمک و راهنمایی نمایند .

اگر شما نیز نامزد‌‌تان را دوست دارید و یا این که در شرف ازدواح هستید خواندن این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم :

در ابتدا به شما راهنمایی می‌کنیم تا احساس طرف مقابل خود را بهتر درک کنید و سپس به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید عشق خود را راحت تر انتقال دهید .

اگر نامزدتان راجع به مسائلی که در زیر می‌خواهیم برایتان توضیح دهیم با شما صحبت کند شما را دوست دارد و به فکر زندگی آینده ی‌‌تان می‌باشد .

– اگر همسرتان راجع به نقشه‌هایی که برای آینده شما و خودش دارد صحبت کند .
– در رابطه با فرزندان آینده‌‌تان و نام‌های آنها صحبت کند .
– اگر در روز چندین مرتبه با شما تماس می‌گیرد بخصوص هنگامی که قصد دارید به جایی مثلا برای مهمانی بروید ; از زمان حرکت شما و تا زمانی که شما به حانه باز گردید با تلفن یا پیام کوتاه با شما در ارتباط است تا شما صحیح و سالم به حانه باز گردید .


ادامه مطلب

+نوشته شده در سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:,ساعت10:33توسط سعیده | |

کاهش فشار خون، کاهش میزان ابتلا به سرما خوردگی، کاهش استرس و … تنها شروع این بهره وری از عشق است. عشق و سلامتی به طرز عجیبی از هم متاثر می شوند…
انسانها برای برقراری ارتباط مخابره می کنند و زمانی که به برقرارری ارتباطی معقول و دوست داشتنی موفق می شوند، پاداش و بهره ای سترگ و عظیم را برای خود به ارمغان می آورند. البته هیچ مدرک و شاهدی در رابطه با تاثیر مثبت عشق های تازه و پر تنش و حرارت اولیه ، بر سلامتی مشاهده نشده است. افرادی که عاشق می شوند مدعی تجربه احساس جذاب ، جالب و پرتکاپو به طور همزمان هستند. اینها همگی می تواند منبعی از استرس باشد. در حالیکه عشق ثابت و متعادل و عمیق می تواند تاثیر مثبت بر سلامتی فرد داشته باشد.

جالب است بدانید که افرادی که دارای ارتباط بلند مدت و خشنود کننده هستند در سنجش ها و معاینات بالینی امتیاز بیشتری کسب کرده اند. رمز این ارتباط موثر به خاطر داشتن احساس برقراری ارتباط با دیگران، دریافت احترام، احساس با ارزشی و احساس تعلق داشتن است.


۱۰ فایده موثر ارتباط عاشقانه


ادامه مطلب

+نوشته شده در سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:,ساعت10:29توسط سعیده | |

مردها می‌توانند به‌ روشهای‌ گوناگون‌ وبی‌آنکه‌ زحمت‌ فراوانی‌ به‌ خود بدهند توجه‌ همسرانشان‌ را جلب‌ کنند و به بار عاطفی زندگی زناشویی خود بیفزایند. اغلب‌ مردها این‌ رامی‌دانند اما زحمت‌ آن‌ را به‌ خود نمی‌دهند.

زن‌ برای‌ اینکه‌ احساس‌ کند شوهرش‌ اورا دوست‌ دارد باید از ناحیه‌ همسرش‌بارها مورد محبت‌ قرار گیرد. یک‌ یا دوبار ابراز محبت‌ هر اندازه‌ هم‌ که‌ مهم‌باشد نمی‌تواند برای‌ زن‌ رضایت‌ بخش‌باشد. زن‌ از نظر روحی‌ و عاطفی‌احتیاج‌ به‌ توجه‌ و محبت‌ دارد مردان‌ باانجام‌ کارهای‌ کوچک‌ و جزئی‌می‌توانند این‌ نیاز را برآورده‌ سازند اگرزن‌ مورد مهر و محبت‌ شوهر قراربگیرد نسبت‌ به‌ شوهرش‌ نیز محبت‌بیشتری‌ می‌کند و در نتیجه‌ مرد تدریجاخود را موجودی‌ قدرتمند و موثرمی‌بیند، زیرا عشق‌ و علاقه‌ و توجهی‌ راکه‌ به‌ آن‌ احتیاج‌ دارد دریافت‌ می‌کند.در این‌ شرایط زن‌ و شوهر هر دو به‌خواسته‌های‌ خود می‌رسند و از زندگی‌راضی‌ خواهند بود.


چند اقدام‌ جزیی‌ که‌ مردان‌می‌توانند از آن‌ برای‌ جلب‌علاقه‌ همسرانشان‌ استفاده‌کنند:

د.


ادامه مطلب

+نوشته شده در سه شنبه 31 مرداد 1391برچسب:,ساعت10:27توسط سعیده | |

ما در این مقاله قصد داریم شما را با علایق ، سلیقه و بیزاری‌های پسران جوان و

آقایان آشنا سازیم . اگر در خشنود سازی آقایان مشکل دارید و یا اینکه نمی‌دانید

چطور باید آنها را خشنود سازید در این مقاله با ما همراه شوید تا به شما توصیه‌ها

ی مفید و سازنده ای را ارائه دهیم . این که بدانیم جنس مخالفان واقعا از چه چیزهای

خوشش می‌آید و به چه چیزهای دل بستگی دارد کار ساده ای نیست .دانستن چنین

مواردی به خانمها کمک می‌کند که چگونه زندگی مشترک موفقی داشته باشند به

شرطی که آقایان نیز دانستن مواردی که همسرشان را خرسند کنند مهم و قابل

توجه باشد.

آیا شما دوست دارید برای او مثل روز اول آشنایتان جالب باشید ، بدانید او را چطور

عاشق و شیفته ی خود سازید؟


پسران در وحله ی اول به ظاهر نامزدشان اهمیت می‌دهند ، در این جا منظور از ظاهر این

نیست که شما حتما باید لباس‌های گران قیمت و یا مارک دار را بپوشید ، بلکه زیبایی و زیبا

بودن گاهی به سادگی در ظاهر ساده و بی پیرایه خود را بیشتر نشان می‌دهد تا اینکه در

پشت مارک‌های مختلف پنهان شوید .

در کنار آن رفتار ، کردار شما به میان می‌آید و این که باید چه رفتار‌های را داشته باشید و

از چه رفتارهای بپرهیزید .

*ما این رفتار‌ها را به اختصار برایتان شرح می‌دهیم :

1- آنها دوست دارند با کسی رابطه برقرار کنند که از جنس خودشان دورتر باشد و با آنها

تفاوت داشته باشد برای همین به سمت خانم‌های احساسی می‌روند، البته نه در حد

افراطی ، زیرا احساسات افراطی آزار دهنده خواهد بود . روی صحبت ما در این موارد با

خانمهایی است که رفتارهای پسرانه دارند.

2- پسرها دوست دارند نامزدشان او در مواردی خاص که احتیاج به آرامش دارد ، با

حرفهایش او را آرام کند .و نه اینکه مدام و به صورت پیوسته با نامزدشان در مورد مسائل عادی

صحبت کند بلکه در مواقعی که نیاز به آرامش دارند نامزد شان بتواند او را با حرفهایش آرام کند.

3 - دخترها به دلیل جنسیت خاصی که دارند در بعضی موارد خیلی حساس هستند و زود

ناراحت می‌شوند و به دنبال آن نیز ممکن است قهر کنند . این کار و به دنبال آن قهر

کردنتان به مانند یک هشدار در روابطتان با نامزدتان می‌باشد .سعی کنید روی این مورد کنترل

شده رفتار کنید و با کوچکترین موردی به سراغ قهر کردن نروید. سعی کنید از قهر کردن به

عنوان حربه ای مفید در روابطتتان استفاده کنید.

4- پسرها دوست دارند نامزدشان احساس اعتماد به نفس بالایی داشته باشد و از لحاظ

شخصیتی فردی قوی باشد نه اینکه ضعیف باشد و در هر مورد کوچک و جزیی که پیش

می‌آیدتسلیم شود، آنها می‌خواهندنامزدشان دارای شخصیت و احساسات قوی باشد .


ادامه مطلب

+نوشته شده در سه شنبه 17 مرداد 1391برچسب:,ساعت11:59توسط سعیده | |

.بچه‌ها باید چطور بار بیایند؟
موکول کردن تبادل نظرات به بعد از ازدواج اصلا" ایدۀ درستی نیست. مثلا" اینکه صبر کنید بعد از

ازدواج بچه بدنیا بیاید بعد بفهمید که طرف مقابلتان معتقد است بچه باید چگونه تربیت شود، به

احتمال زیاد مشکل ساز خواهد شد. بهتر است تکلیف مسائل اینچنینی را حتی قبل از آنکه

زیر یک سقف بروید روشن کنید. شاید بعد از آنکه کار از کار گذشت دیگر نتوانید خودتان یا طرف

مقابلتان را تغییر دهید!


از طرفی دیگر، این نکته را هرگز فراموش نکنید که شما ابدا" نباید به امید عوض کردن

کسی با او ازدواج کنید.


قبل از ازدواج تکلیف این مسئله را روشن کنید که آیا هردو مایل هستید که بچه دار شوید؟ اگر

این کار را انجام دادید به این معناست که بر سر یک موضوع مهم به توافق رسیده اید. مرحلۀ بعد

در صورت رضایت طرفین به بچه دار شدن مسئلۀ تربیت بچه‌ها است. اختلاف نظر در مورد نوع

تربیت بچه‌ها ، مشکلی است که بسیاری از زن و شوهرها را به جان هم می‌اندازد!

2.تعلیم و تربیت


این هم یکی از آن مسائلی است که معمولا" افراد تا زمانی که در موقعیت آن قرار نگیرند در

مورد آن صحبت نمی‌کنند. تحقیقات بعمل آمده نشان می‌دهند که اثرات منفی تنبیهات بدنی

خیلی بیشتر از تاثیرات مثبت آن است. با وجود این هنوز هم فراوانند کسانی که معتقدند

بچه‌ها باید کتک بخورند تا مطیع و حرف گوش کن شوند. آنها حتی از کتاب مقدس مصداق

می‌آورند.


نظرات و باورهای متفاوتی در مورد رد یا قبول تنبیهات بدنی کودکان موجود است. بعضی کاملا"

مخالفند و بعضی دیگر به استفاده از کمربند نیز اعتقاد دارند. برخی می‌گویند کتک زدن با دست

اشکالی ندارد و برخی دیگر فکر می‌کنند تنها راه چاره این است که به آرامی‌به پشت بچه

بزنند. اما مطمئنا" کتک زدن تنها راه تربیت کودک نیست.


.


ادامه مطلب

+نوشته شده در سه شنبه 17 مرداد 1391برچسب:,ساعت11:55توسط سعیده | |

اگر نامزدتان راجع به مسائلی که در زیر می‌خواهیم برایتان توضیح دهیم با شما صحبت کند شما را دوست دارد و به فکر زندگی آینده ی‌‌تان می‌باشد . رفتارهایی که در دوران آشنایی و نامزدی خود با یک مرد باید انجام دهید ، چه رفتارهایی هستند ؟!

بسیاری از افراد به خصوص دختر خانم‌های زمانی که شخصی را که با معیار‌های آنها برای زندکی آینده‌شان یکسان و مناسب است را پیدا می‌کنند ; دلشان می‌خواهد هر کاری که از دستشان بر می‌آید را انجام دهند تا اینکه نامزد‌شان را تا ابد برای خود نگه دارند .

به همین دلیل به کتاب‌های ، فیلم‌ها و مشاوره‌هایی پناه می‌برند تا در این دوره آنها را کمک و راهنمایی نمایند .

اگر شما نیز نامزد‌‌تان را دوست دارید و یا این که در شرف ازدواح هستید خواندن این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم :

در ابتدا به شما راهنمایی می‌کنیم تا احساس طرف مقابل خود را بهتر درک کنید و سپس به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید عشق خود را راحت تر انتقال دهید .

اگر نامزدتان راجع به مسائلی که در زیر می‌خواهیم برایتان توضیح دهیم با شما صحبت کند شما را دوست دارد و به فکر زندگی آینده ی‌‌تان می‌باشد .

اگر همسرتان راجع به نقشه‌هایی که برای آینده شما و خودش دارد صحبت کند .
در رابطه با فرزندان آینده‌‌تان و نام‌های آنها صحبت کند .
اگر در روز چندین مرتبه با شما تماس می‌گیرد بخصوص هنگامی که قصد دارید به جایی مثلا برای مهمانی بروید ; از زمان حرکت شما و تا زمانی که شما به حانه باز گردید با تلفن یا پیام کوتاه با شما در ارتباط است تا شما صحیح و سالم به حانه باز گردید .



ادامه مطلب

+نوشته شده در سه شنبه 17 مرداد 1391برچسب:,ساعت11:52توسط سعیده | |

کاهش فشار خون، کاهش میزان ابتلا به سرما خوردگی، کاهش استرس و … تنها شروع این بهره وری از عشق است. عشق و سلامتی به طرز عجیبی از هم متاثر می شوند
انسانها برای برقراری ارتباط مخابره می کنند و زمانی که به برقرارری ارتباطی معقول و دوست داشتنی موفق می شوند، پاداش و بهره ای سترگ و عظیم را برای خود به ارمغان می آورند. البته هیچ مدرک و شاهدی در رابطه با تاثیر مثبت عشق های تازه و پر تنش و حرارت اولیه ، بر سلامتی مشاهده نشده است. افرادی که عاشق می شوند مدعی تجربه احساس جذاب ، جالب و پرتکاپو به طور همزمان هستند. اینها همگی می تواند منبعی از استرس باشد. در حالیکه عشق ثابت و متعادل و عمیق می تواند تاثیر مثبت بر سلامتی فرد داشته باشد.

جالب است بدانید که افرادی که دارای ارتباط بلند مدت و خشنود کننده هستند در سنجش ها و معاینات بالینی امتیاز بیشتری کسب کرده اند. رمز این ارتباط موثر به خاطر داشتن احساس برقراری ارتباط با دیگران، دریافت احترام، احساس با ارزشی و احساس تعلق داشتن است.


۱۰ فایده موثر ارتباط عاشقانه

۱- نیاز کمتر برای مراجعه به پزشک :
یکی از فرضیه های توجیهی برای این مزیت این است که افرادی که دارای ارتباط خوب با یکدیگر هستند بهتر از خود مراقبت می کنند. بهترین دوستان شما به شما انگیزه حفظ رژیم غذایی سالم را می دهند.

۲- افسردگی و سوء مصرف دارویی کمتر :
تحقیقات ثابت کرده که ازدواج و تاهل باعث کاهش میزان استرس در مردان و زنان می شود ومیزان مصرف مواد مخدر و نوشیدنی های غیر مجاز را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد.



ادامه مطلب

+نوشته شده در سه شنبه 17 مرداد 1391برچسب:,ساعت11:48توسط سعیده | |

مردها می‌توانند به‌ روشهای‌ گوناگون‌ وبی‌آنکه‌ زحمت‌ فراوانی‌ به‌ خود بدهند توجه‌ همسرانشان‌ را جلب‌ کنند و به بار عاطفی زندگی زناشویی خود بیفزایند. اغلب‌ مردها این‌ رامی‌دانند اما زحمت‌ آن‌ را به‌ خود نمی‌دهند.

زن‌ برای‌ اینکه‌ احساس‌ کند شوهرش‌ اورا دوست‌ دارد باید از ناحیه‌ همسرش‌بارها مورد محبت‌ قرار گیرد. یک‌ یا دوبار ابراز محبت‌ هر اندازه‌ هم‌ که‌ مهم‌باشد نمی‌تواند برای‌ زن‌ رضایت‌ بخش‌باشد. زن‌ از نظر روحی‌ و عاطفی‌احتیاج‌ به‌ توجه‌ و محبت‌ دارد مردان‌ باانجام‌ کارهای‌ کوچک‌ و جزئی‌می‌توانند این‌ نیاز را برآورده‌ سازند اگرزن‌ مورد مهر و محبت‌ شوهر قراربگیرد نسبت‌ به‌ شوهرش‌ نیز محبت‌بیشتری‌ می‌کند و در نتیجه‌ مرد تدریجاخود را موجودی‌ قدرتمند و موثرمی‌بیند، زیرا عشق‌ و علاقه‌ و توجهی‌ راکه‌ به‌ آن‌ احتیاج‌ دارد دریافت‌ می‌کند.در این‌ شرایط زن‌ و شوهر هر دو به‌خواسته‌های‌ خود می‌رسند و از زندگی‌راضی‌ خواهند بود.

چند اقدام‌ جزیی‌ که‌ مردان‌می‌توانند از آن‌ برای‌ جلب‌علاقه‌ همسرانشان‌ استفاده‌کنند:

۱ وقتی‌ به‌ خانه‌ برمی‌ گردید قبل‌ ازهر کار او را بیابید. از او درباره‌کارهایی‌ که‌ در طی‌ روز انجام‌ داده‌سوالهایی‌ مشخص‌ بکنید مثلا بپرسید آیا امروز به‌ پزشکی‌ که‌ قرار بودمراجعه‌ کنی‌ مراجعه‌ کردی‌؟

۲ مدت‌ ۲۰ دقیقه‌ با او وقت‌ صرف‌کنید; در این‌ زمان‌ از خواندن‌ روزنامه‌و یا انجام‌ کارهایی‌ که‌ حواس‌ شما را به‌آن‌ معطوف‌ کند خودداری‌ کنید.

۳ به‌ مناسبتهای‌ ویژه‌ و گهگاه‌ بدون‌دلیل‌ مشخص‌ به‌ او شاخه‌ گلی‌ هدیه‌کنید.

۴ از حالت‌ چهره‌ و طرز لباس‌پوشیدنش‌ تعریف‌ کنید.

۵ اگر ناراحت‌ است‌ به‌ احساساتش‌بها بدهید.

ادامه دارد:


ادامه مطلب

+نوشته شده در سه شنبه 17 مرداد 1391برچسب:,ساعت11:47توسط سعیده | |

پدران باید حواس‌شان به این نکته باشد که مادر شدن فرآیندی خسته‌کننده و طاقت‌فرساست....
می‌پرسید چرا؟ برای پاسخ، کافی است خودتان از مادری که چند ماه از تولد کودکش گذشته بپرسید آیا انرژی همیشگیش را دارد؟ اغلب افراد پاسخ می‌دهند: نه! حتی خودتان می‌توانید ظاهر خسته آنها را ببینید. به هر حال اضافه شدن مسایل دوره نقاهت بارداری و زایمان، تطابق با نقش جدید مادری و انجام کارهای روزمره به علاوه کم‌خوابی، باعث می‌شود او یک مادر خسته باشد. اما اینکه شما چه‌طور می‌توانید بین خستگی طبیعی در مادر و خستگی که نیازمند کمک و حمایت شما است تفاوت قایل شوید، مهم است. برای این کار باید علل این خستگی را بدانید. پزشکان معتقدند قطع مکرر خواب به دلیل شیردهی یا تعویض پوشک نوزاد یا گریه‌های شبانه او، محرومیت از خواب، افسردگی یا اضطراب، کم‌خونی‌ ،تغذیه نامناسب، کمبود برخی موادمعدنی، کمبود استروژن و شاید هم نارسایی و کم‌کار شدن غده فوق‌کلیه می‌توانند از جمله علل این خستگی باشند. خیلی از مشکلات سلامتی در مادرانی که تازه زایمان کرده‌اند به علت بی‌خوابی‌شان است. حتما می‌پرسید چرا همسرتان نمی‌تواند خوب بخوابد. پرسش خوبی است. علاوه بر اینکه برنامه خواب و شیر خوردن نوزاد این روند را مختل می‌کند، ترشح آدرنالین اضافه که به مادر در طول روز کمک می‌کند تا مسوولیت بچه را داشته باشد، در هنگام شب نیز او را بیدار نگه می‌دارد. نگرانی و اضطراب نیز از جمله دلایل دیگرند. به چند اقدام موثر که شما همسران آگاه و تازه‌پدرهای حامی می‌توانید انجام بدهید اشاره می‌کنم:
برای ساعت هایی نوزاد خود را به خانواده خود یا همسرتان بسپارید و با همسرتان به یک محیط شاد و تفریحی بروید . و سعی کنید در این زمان اندک او را از اشتغالات ذهنی فارغ کنید و فرصتی برای تغییر روحیه او به وجود آورید.


ادامه مطلب

+نوشته شده در سه شنبه 17 مرداد 1391برچسب:,ساعت11:37توسط سعیده | |

دوستان عزیزم این مطالب را با کمک بهترین دوستن برای شما دوستان قرار دادیم امیدوارم که خوشتون اومده باشه

روز اول
از كارهايي كه ناچاري انجام دهي لذت ببـــر.
نق زدن تنها تو را خسته تر مي كند و نمي گذارد كار را درست انجام دهي.
اما اگر با موفقيت مانند يك دوست رفتار كني.
مثل سگ همه جا به دنبالت خــــــواهد بود.



روز دوم
سعي كن كارهايت را از صميم قلب انجام دهي.
نه به صرف اين كه ناچاري انجام دهي.
بايد به كارت ايمان داشته باشي.
يك جريان آب ضعيف ، تنها نيمي از باغچه را آبياري مي كند
.


روز سوم
همه چيز را همانطور كه هست بپذير.
خواستن تنها، چيزي را تغيير نمي دهد.
خواستن، باد را از وزيدن باز نمي دارد و برف را به آب نبات تبديل نمي كند.
اگر مي خواهي چيزها را بهتر از خودشان تبديل كني، با آنها همان گونه كه هستند مواجه شو

"ادامه دارد"


ادامه مطلب

+نوشته شده در سه شنبه 17 مرداد 1391برچسب:,ساعت11:34توسط سعیده | |

رازهای آرامش و شادی در زندگی در دنیای پراضطراب و سراسر استرس امروز، آرامش و راحتی خیال نعمتی است كه بسیاری آرزوی آن را دارند. اما برای رسیدن به آرامش تنها آرزو كافی نیست، بلكه باید قدم پیش نهاد و كاری كرد. آن چه در پی می آید برخی تكنیك های روانشناختی است كه ضمن كمك به رفع تشویش و نگرانی، آرامش، نشاط و شادی را در زندگی ما رونق می بخشد. راز اول: با خدا ارتباط برقرار كنید حداقل نیاز انسان به روح خدایی، مانند احتیاج نوزاد است به مادر. به همان میزان كه جسم برای ادامه حیات به هوا و غذا نیازمند است، روح و باطن نیز به هدایت الهی و روح ربانی محتاج است. آرامش جان، زمینی حاصلخیز است كه دانه های "خواست و نیاز" در آن به خوبی می روید، نیازهای به حق خود را در یاد خداوند كه آرامش جان و قلب است، بكارید تا به خوبی تحقق یابند. خداوند همراه كسی است كه او همراه خداوند باشد. با توجه به خداوند و خواندن نام های او، همراهی و پشتیبانی خدا را به سوی خود جلب كنید. انسان همان است كه به آن توجه می كند، پس به خداوند توجه كنید تا الهی شوید! به خدا توكل كنید. هرچه ارتباط شما با خدا، "آن نیروی عظیم و خرد لایتناهی" بیشتر و بیشتر شود، آرامش و نشاط بیشتری را در خود تجربه می كنید و هر چه ارتباط شما با خدا محدودتر شود، ترس و اضطراب بیشتری بر شما چیره می شود. خداوند فرموده است: "اگر مرا یاری كنید، شما را یاری می كنم و قدم هایتان را استوار می گردانم." یار خدا بودن یعنی بر اساس قوانین الهی رفتار كردن، گناه نكردن، كمك به دیگران، نرنجاندن دیگران، احترام به والدین و غیره. "یار خدا بودن" در واقع همان "یاری كردن به خود" است
ادامه مطلب

+نوشته شده در چهار شنبه 11 مرداد 1391برچسب:,ساعت11:11توسط سعیده | |

شادی و خوشحالی باعث افزایش طول عمر و همچنین جلوگیری از انواع بیماریها و حتی سرطان ها می گردد. گرچه شاد بودن به مقدار زیادی به رضایت فرد از وضعیت موجود مرتبط است ولی انسانها خود می توانند با تمرین و دقت زندگی خود را شادتر کنند . شادی موهبتی است از جانب پروردگار که به همه انسان ها هدیه داده شده. شاد بودن همیشه آسان نیست، شاد بودن می تواند یکی از بزرگترین مبارزات ما در صحنه زندگی باشد و گاه می تواند تمام پا فشاری ها، انضباط فردی و تصمیماتی را که برای خود فراهم آوردیم مخدوش کند. برای شاد بودن باید بر افکار شاد تمرکز کرد اما ما غالبا” بر عکس عمل می کنیم. اغلب تعریف ها و تمجیدها را ناشنیده می گیریم اما حرف های ناخوشایند را مدتها در ذهن نگه می داریم، یادمان باشد که ما زیر سلطه ذهن خود هستیم. « لازمه شاد زیستن جستجوی زیباییها و خوبیهاست» علت غمگینی انسانها آن است که زندگی بدانگونه که او می خواسته نیست، زندگی ما با آرمانهایی جور در نمی آید و در نتیجه او را غمگین و افسرده می کند. ما می گوئیم : من وقتی خوشحال خواهم بود که …. فقط خود را فریب داده ایم. شاد زیستن یک تصمیم است. برای شادتر بودن و بهره برداری بیشتر نباید دنیا را تغییر دهیم. باید خود را تغییر دهیم. دنیا بی عیب و نقص نیست. برای شاد بودن دنیا را به همین صورتی که هست بپذیریم، دنیا همین که هست. ماه گرد زمین می چرخد و زمین گرد خورشید، گلهای رز شکفته می شود پرندگان آواز می خوانند و آدمها ازدواج می کنند همه اینها بخشی از برنامه بزرگ زندگی است. ۴ راهبرد برای شاد بودن : ۱- دنیا را همان طور که هست در یابیم ۲- آرامش خیال و عشق ورزیدن ۳- شغل مورد علاقه ۴- خندیدن و شوخی
ادامه مطلب

+نوشته شده در چهار شنبه 11 مرداد 1391برچسب:,ساعت11:10توسط سعیده | |

زندگی زیباترین هدیه خدای مهربان است و انسان‌هایی که این هدیه را قدر می‌دانند آنچنان در صحنه زندگی شادی و نشاط می‌آفرینند که هر لحظه زندگی‌شان مملو از خاطره‌ای زیبا خواهد بود. راز و رمز شیرین زندگی کردن خیلی سخت نیست فقط می‌بایست بدانیم چگونه زندگی کنیم. آری مشکلات و ناکامی‌های مسیر زندگی، مواد خام شکلات زندگی هستند. زندگی ما همواره با مشکلات و سختی‌ها معنا پیدا می‌کند و ما آمده‌ایم تا مسائل زندگی را حل کنیم و لذت حل مسائل و مشکلات را بچشیم. از مشکلات و رنج‌های زندگی نهراسیم و با اقتدار در میدان زندگی وارد شویم و اینگونه از مشکلات و ناکامی‌های مسیر بهترین شکلات زندگی‌مان را تهیه کنیم و از طعم آن لذت ببریم. برای تهیه شکلات زندگی می‌باید به نکات مهم و دستورالعمل ذیل دقیقا توجه داشت تا طعم شکلات زندگی، دلچسب همه اطرافیانمان باشد. باور کنیم که بهترین تهیه‌کننده ایم انسان‌هایی که فعالیت و امورشان را با نگرش و باورهای بسیار مثبت آغاز می‌کنند، دستاوردهای مثبتی به دست می‌آورند. آنها چون اعتقاد دارند که موفق می‌شوند، پس قطعا به پیروزی می‌رسند. انسان‌های برنده ابتدا در ذهن خود برنده می‌شوند و سپس این پیروزی و موفقیت را در صحنه زندگی نمایان می‌سازند. برندگان همیشه مثبت می‌اندیشند و از ناملایمات مسیر هراسی ندارند و با اعتقادی راسخ نگاهی متعالی به اطراف خود دارند. آری برای خلق یک زندگی عالی و مطلوب ‌باید باور داشته باشیم که توانایی آفریدن زیباترین زندگی را داریم، سپس با این باور زیبا شیرین‌ترین لحظات را برای خود و اطرافیان مهیا سازیم. از کاه کوه نسازیم
ادامه مطلب

+نوشته شده در چهار شنبه 11 مرداد 1391برچسب:,ساعت11:8توسط سعیده | |